poniedziałek, 1 czerwca 2015

Pancakes + kawa = idealne śniadanie ♥

Tak oto powstało nowe równanie:
pancakes + kawa = idealne śniadanie...

Dzisiaj Dzień Dziecka, więc przepis dla wszystkich, którzy:

- czują się dziećmi
- są dziećmi
- mają dzieci - swoje, młodsze rodzeństwo, kuzynostwo...
 - chcą świętować Dzień Dziecka :)

A co! Każdemu się należy!



A dla tych co liczą każdą kalorię: Ten przepis nie jest jakimś dietetycznym przestępstwem - jedna porcja (czyli dwa pancakes) to 400kcal ;)
Tak nawiasem mówiąc: w Dzień Dziecka kalorii nie liczmy :p

Składniki na 4 pancakes'y:  
175ml jogurtu
jajko
szczypta soli
łyżka oleju
łyżeczka sody oczyszczonej
3/4 szklanki mąki pszennej


Przysmażane banany:
banan
łyżeczka oleju kokosowego (możecie zastąpić zwykłym)
łyżka miodu
Jajko miksujemy z jogurtem, szczyptą soli i łyżką oleju. Do naszej mikstury dodajemy mąkę i sodę. Miksujemy na gładką, gęstą masę. 
 Na mocno rozgrzanej patelni (nie potrzebujemy oleju) pieczemy  okrągłe placuszki. Przewracamy je na drugą stronę, gdy na wierzchu naszego pancake'a zobaczymy liczne bąbelki powietrza. Drugą stronę przypiekamy około minuty, aż będzie rumiana.
Piekąc pancake możemy przygotować banana. Kroimy go na półplasterki i wrzucamy na rozgrzaną patelnię, na której rozgrzaliśmy olej kokosowy. Przysmażamy przez około minutę w niższej temperaturze, po czym dodajemy łyżkę miodu. Wszystko mieszamy, aż zrobi się bananowa papka. Można podlać łyżką wody (w wersji dla małych dzieci) lub odrobiną białego, półsłodkiego wina (wersja dla większych dzieci;) ).
Przedstawiam Wam propozycję podania:
do pancakes uwielbiam czarną, niesłodzoną kawę ♥

Ja w Dzień Dziecka czuję się dzieckiem i Wam też tego życzę!
Smacznego kochane dzieci

Napis na kubku: ...Friends and fun go hand in hand...



1 komentarz: