środa, 29 lipca 2015

Oreo chocolate cookies...

Pewnego pięknego popołudnia miałam ochotę upiec ciasteczka czekoladowe. Z braku niektórych składników (np. masło, czy cukier) powstał całkiem nowy przepis na pyszne ciasteczka - amerykańskie chocolate cookies, a dokładniej Oreo chocolate cookies, ponieważ taka właśnie czekolada była u mnie w lodówce.
I całe szczęście, bo ciasteczka wyszły rewelacyjne!




Wszystko, czego potrzebujemy na 6 dużych ciasteczek (gotowe ciasteczka mają około 10 cm średnicy):
1 1/8 szklanki mąki pszennej
1/3 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki  sody oczyszczonej
90 ml oleju rzepakowego
30 gram cukru pudru
2.5 łyżki miodu
kilka kropel olejku waniliowego
1 jajko
100 gram czekolady Oreo

via: pinterest.com



Najpierw nagrzewamy piekarnik do 190 stopni (górne/dolne grzanie) i przygotowujemy blachę, na której upieczemy ciasteczka.

Mieszamy w jednej misce mąkę, sól i sodę. W drugiej ucieramy łyżką lub mikserem olej, cukier puder, miód, jajko i olejek. Gdy masa będzie miała gładką konsystencję dodajemy nasze suche składniki i ucieramy mikserem lub łyżką (ponieważ masa jest gęsta), aż będzie gładka.
Dodajemy czekoladę - połamałam czekoladę na kostki i każdą kostkę na pół :)

Łyżką nabierałam ciasto i mając zwilżone wodą dłonie (ciasto wtedy nie przykleja się do rąk) formowałam kulki, układałam na blasze spłaszczając delikatnie każde ciasteczko. Pamiętajmy, że ciastka rozleją się trochę podczas pieczenia, dlatego między ciasteczkami musimy zachować kilkucentymetrowy odstęp. Inaczej zamiast kilku ciasteczek wyjdzie jedno duże ciacho :D

Pieczemy 15-17 minut w 190 stopniach na złoty kolor. Ciasteczka wyszły miękkie i mają jedną wadę - szybko znikają z talerza ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz