niedziela, 5 lutego 2017

Czekolada, orzechy, kokos i banan w jednym?

Coś do kawy? Proszę bardzo :) Przepis powstał z braku składników - dokładnie tak!
Brakowało mi w domu czekolady, bo znałam przepis na dwie tabliczki, a miałam jedną, więc musiałam coś wymyślić. I tak zamiast czekolady doszło kakao. Z szafki zachęcająco spoglądały orzechy i kokos. Banany i jabłka czekały w koszu na owoce, masło orzechowe tak jakoś się nawinęło i trochę pomyślałam, pokalkulowałam w głowie i zaryzykowałam. Trochę się obawiałam, co wyrośnie - ale wyszło rewelacja. I chyba nawet całkiem zdrowo ;)
Spróbujcie



Składniki:

- tabliczka mlecznej czekolady
- 6 łyżek mleka
- 100 gram masła
- 1/2 szkl. cukru
- 6 łyżeczek masła orzechowego

- 2 banany
- 3 jajka


- 1 1/4 szkl. mąki
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2/3 szkl. kakao
- 3/4 szkl. wiórków kokosowych

- 1/2 szkl. posiekanych orzechów
-3 jabłka (obrane i pokrojone na grube plasterki)

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, przygotowujemy tortownicę o średnicy 26cm - spód wykładamy papierem, a boki smarujemy olejem. 

Czekoladę łamiemy na małe kawałki i wrzucamy do garnka razem z mlekiem. Roztapiamy w niskiej temperaturze od czasu do czasu mieszając. W międzyczasie mieszamy w jednej misce mąkę, sodę, proszek do pieczenia, kakao i wiórki kokosowe. Rozgniatamy widelcem banany "na papkę". 
Do roztopionej czekolady dodajemy masło, cukier i masło orzechowe. Trzepaczką roztrzepujemy na gładką masę. 

W misce roztrzepujemy jajka i dodajemy do nich rozgniecione banany. Do masy jajeczno-bananowej dodajemy masę czekoladową, mieszamy i dodajemy suche składniki. Wszystko łączymy za pomocą trzepaczki lub łyżki do uzyskania gładkiej masy. Na koniec wmieszałam orzechy i przelałam masę do foremki . Na wierzchu układamy jabłka, ale możemy też spróbować z innymi owocami np. bananami.

Pieczemy około 45-50 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto jest upieczone. 

Smacznej kawki z ciastem!


4 komentarze:

  1. Odwołując się do tytułu posta - to jest jedno z moich ulubionych połączeń w ciastach :) Niektórzy mogą się dziwić, że np. banan z kokosem i orzechami smakuje wyśmienicie, ale to prawda! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jest nas więcej eksperymentujących smakami :)

      Usuń
  2. O ja, wszystkie składniki mam w spiżarni, więc zaraz się biorę za walentynkowe pieczenie! :D Uwielbiam kokos!

    OdpowiedzUsuń
  3. To jak walentynkowo to może w jakiejś serduszkowej formie ;)

    OdpowiedzUsuń