sobota, 30 maja 2015

Kawa na zimo w wakacyjnym klimacie

Dzisiaj obiecany przepis na kawę - tym razem mrożoną.

Przepis zaczerpnięty jest z książki, o której pisałam tutaj. Kawa ma bardzo wdzięczną nazwę: 'Continental Coffee Cooler' i jest bardzo niskokaloryczna...

Wszystko czego potrzebujemy na 3-4 porcje to:
  • 1,5 szklanki świeżo zaparzonej kawy
  • 1/2 łyżeczki wódki (ja dałam około łyżeczki Żubrówki)
  • 1/2 łyżeczki olejku waniliowego
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1 szklanka zimnej wody gazowanej
  • 4 plasterki pomarańczy
Kawę zaparzamy w dzbanuszku z cukrem i olejkiem. Do zaparzonej kawy dolewamy wódkę. Płyn rozlewamy do szklanek na kawę, ja użyłam mój słoik Ball Mason Jar, który uwielbiam. Używam go do herbatki, kawy, koktajli... ale wracając do przepisu: do szklanek wrzucamy kostki lodu, tak by zostało miejsce na wodę gazowaną, którą dopełniamy nasz napój. Na koniec dorzucamy plasterek pomarańczy do każdej porcji i gotowe :D

U mnie powiało wakacjami... plażing, smażing, okular i kwiaty... ♥



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz