niedziela, 28 czerwca 2015

Poczuj miętę!

Mamma mia! Żebyście wiedzieli jak bardzo kocham miętę,, zapach mięty smak mięty, z o połączeniu kawy lub czekolady z miętą już nie wspomnę ♥ ♥ ♥

Znajomi wiedzą, że miętowa czekolada lub mięta z kawą - a teraz w upalne dni lody miętowe to sposób na mnie :D 


Kombinując i czarując w kuchni wpadłam na pomysł zrobienia syropu miętowego...
Gdy pojechałam w odwiedzinki do rodzinki i wpadłam do ogrodu okazało się, że mięty jest tyle, że można by iść i sprzedawać :D żeby ta super-ekstra roślina się nie zmarnowała pozwoliłam sobie na zrobienie syropu...
Stwierdziłam, że jest on prawdopodobnie o niebo lepszy od syropów, które możemy dostać w sklepie, ponieważ wiemy z czego jest zrobiony. Jeśli tylko macie dostęp do mięty, która rośnie w zdrowym środowisku to nic prostszego jak zrobić syrop, który później wykorzystacie do kawy, czekolady, lodów, ciast, deserów...

szklanka wody
szklanka cukru
około 5-7 gałązek mięty
Miętę wypłukałam pod bieżącą zimną wodą. Szklankę wody zagotowałam wraz z cukrem oraz poszarpaną na kawałeczki mięta. Pozostawiłam do następnego dnia. Przecedziłam przez drobne sitko i gotowe :D Syropek może długo stać w lodówce, choć pewnie u mnie bardzo szybko się skończy... Kocham miętę ;)

Taki słoiczek syropku może być także fajnym prezentem :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz