czwartek, 2 lipca 2015

Wątróbka z jabłkiem w sosie winnym

Tak się złożyło, że ciągle potrzebuję uzupełniać braki żelaza w moje diecie i ponoć wątróbka jest tym daniem, którego mi potrzeba... Troszkę improwizując powstała w mojej kuchni urozmaicona wersja tego dania, którą możecie zaskoczyć znajomych...


 Ja zjadłam całość takiej porcji na obiad, jednak jeśli zaserwujecie ją z ziemniaczkami lub chlebem, z podanych składników możecie uzyskać dwie porcje :)

wątróbka - 200gram (namoczyć w mleku)
1/2 cebuli
1 jabłko
100 ml białego wina (półwytrawne lub półsłodkie)
sól, pieprz, tymianek
olej
Przygotowanie kilka godzin wcześniej: 
Wątróbkę dokładnie myjemy w wodzie i usuwamy białe błonki. Dajemy do miseczki i zalewamy mlekiem - zostawiamy na kilka godzin w lodówce lub przygotowujemy wieczór wcześniej i zostawiamy na noc.

Właściwa instrukcja:
Cebulkę drobno kroimy i przysmażamy na złoty kolor na oleju. Z wątróbki odlewamy mleko i płuczemy wodą. Osuszamy ręcznikiem papierowym. Cebulę przesuwamy na brzeg patelni i przysmażamy na niej wątróbkę - około 2-3minuty z każdej strony. 
Po tym czasie na naszej wątróbce umieszczamy cebulkę, odrobinę solimy, posypujemy pieprzem i tymiankiem. Na wątróbce układamy plasterki obranego jabłka i dusimy pod przykryciem około 5 minut. Następnie wlewamy wino i dusimy kolejne 5 minut, aż jabłka zmiękną.
Przekładamy danie na talerz i delektujemy się smakiem... ;)



2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Kinga, polecam! Zwłaszcza jeśli ktoś nie przepada za wątróbką :D wino i jabłka dają całkiem niestandardowy smak i mogą przekonać :)

      Usuń