piątek, 21 sierpnia 2015

American Dream

Jako, że podczas tych wakacyjnych miesięcy z powodów różnych... a właściwie to z jednego: rozpoczęcia pracy, zakończenia studiów, nie wybieram się w dalszą podróż tego lata, zaczęłam wspominać przeszłe podróże. I tak, zaczęłam od tej ostatniej, czyli wakacji sprzed roku. Los szczęścia chciał, żebym wylądowała za oceanem... a dokładniej w okolicach Bostonu. 
Spędziłam tam fantastyczny miesiąc na przełomie sierpnia i września 2014. 

Tak wspominając zdecydowałam się stworzyć filmik, który pokazuje małe 
"co-nie-co" z wyjazdu... 

Na mapce zaznaczyłam miejsca odwiedzone, które zobaczycie w filmiku. 

Wakacje spędziłam na wschodnim wybrzeżu. Dzięki temu, że mieszkałam u rodziny mogłam poznać troszkę 'american life' ;p poznać troszkę kultury i ludzi tam mieszkających... 

USA to kraj, w którym:

1.  jest co zwiedzać,
2.ludzie uśmiechają się do siebie na ulicy rzucając "how are you?" 
3. światełka choinkowe - w Polsce tylko na święta, w USA cały rok - jako dekoracja w oknie, na drzewie, barierce itp.
4. flaga to świętość - co drugi dom ma flagę (w oknie, na maszcie lub jeszcze w innym ciekawym miejscu)
5. ludzie organizują tzn. Jard Sales - "wywalają" przed dom to, czego nie potrzebują i sprzedają za pół darmo, np. zegarki, biżuterię za dolara, obrazy, meble, dosłownie wszystko, czasem rozdają za darmo
6. każdy dom ma skrzyneczkę na listy, a listonosz jeździ samochodzikiem z kierownicą po prawej stronie

źródło: http://www.dreamstime.com

źródło: http://www.importavehicle.info/
7. króluje sztuczna uprzejmość, jednak dzięki temu nie ma niepotrzebnych narzekań
8.  większość ludzi jeździ wszędzie samochodami, nawet najmniejsze odległości
9. standardowa droga wygląda lepiej niż nasza autostrada ;p
10. króluje mnóstwo gotowego jedzenia - jeśli sami ugotujecie pomidorówkę, a na deser zrobicie budyń przełożony herbatnikami, to jesteście mistrzami gotowania :)
11. zanim przyjdzie połowa września Ameryka już myśli o Halloween - w sklepach pojawiają się wszelkie gadżety od  jedzenia, przez dekoracje po kositiumy związane z Halloween
12. od września jest mnóstwo dyni - kawa dyniowa, ciasta dyniowe i dyniowe dekoracje...


Wakacyjne wspomnienia:

USA ma wiele za i przeciw - jedno jest pewne - warto zwiedzać... 
Z miłą chęcią odwiedziłabym ponownie, odkrywając nowe miejsca i dokumentując wydarzenia :)

A teraz zapraszam na film :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz