czwartek, 20 sierpnia 2015

Żytnia tortilla, która się nie kruszy :)

Czytałam, czytałam o tortillach, aż połączyłam kilka przepisów, przetestowałam kilkukrotnie i przekazuję Wam przepis na zdrowe tortille,
które będą się ładnie zwijać oraz są miękkie.



Składniki na 8 tortilli:

¾ szklanki mąki żytniej 
2 szklanki mąki pszennej
łyżeczka soli
1 szklanka gorącej wody
4 łyżki oliwy z oliwek
Gorącą wodą zalewamy mąkę z solą. Dzięki temu mąka jest sparzona i ciasto będzie elastyczne. Mieszamy masę łyżką dodając oliwę. Połączone składniki przekładamy na stolnicę i wyrabiamy ciasto. Gładko wyrobione ciasto (bez grudek) pozostawiamy w lodówce na godzinę.
Po godzinie przygotowujemy patelnię, na której będziemy smażyć tortille. Ciasto dzielimy na osiem części. Każdą część rozwałkowujemy na bardzo cienki, okrągły placek i smażymy na rozgrzanej suchej patelni z dwóch stron. Z każdej strony po +/- 30 sekund, ale to zależy od nagrzania patelni, samej patelni itp. dlatego polecam sprawdzić, czy placek za szybko się nie zarumienia – z każdą kolejną tortillą, będziecie wiedzieć ile czasu potrzeba na placek.
I teraz ważna część, żeby tortilla była elastyczna: placek wyciągam na czystą ściereczkę, spryskaną delikatnie wodą, spryskuję także tortillę (delikatnie) i przykrywam ściereczką. Kolejne placki dokładam na wcześniejszy, spryskując ściereczkę, którą przykrywam placki. Dzięki temu tortilla będzie elastyczna, ciepła i nie będzie problemu ze zwinięciem jej w rulon :) 
Nadzienie tortilli zależy od Waszych upodobań. W zależności co lubicie:
pozostawiam to Waszej twórczości, a w przyszłości wymyślę jakąś kompozycję, którą się z Wami podzielę ;) Może kurczak, fasola... (?) A Wy co lubicie najbardziej? :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz