piątek, 7 sierpnia 2015

BBQ sos - czyli Ameryka na polskim pikniku ;)

Pomysł na sos barbecue zrodził się, gdy przypomniałam sobie o amerykańskich bułkach:
"BBQ pulled pork sandwiches".
Nie jestem fanką fast food'ów, ale tego typu bułki - może ze względu na sos BBQ - bardzo mi smakowały. 
Wspominając zeszłoroczne wakacje przypomniałam sobie, że miałam kombinować przepis i szykować takie bułeczki...

Lunch w amerykańskiej restauracji ;)

Minął rok i doczekały się swojej chwili. W pewną piękną sobotę miałam w planach piknik i przygotowanie jedzonka, które można zabrać ze sobą... Jako, że te bułeczki mogą być serwowane na zimno idealnie nadają się na piknikowo-lunchowe danie!

Składnik jakie potrzebujemy na sos BBQ:
200g ketchupu 
1/3 szklanka wody 
łyżeczka soku z cytryny 
1/2 pokrojonej drobno i zeszklonej cebuli 
1 łyżeczka ostrej papryki 
3 łyżki octu balsamicznego 
1-2 łyżki miodu 
1/4 łyżeczki soli
 1/2 łyżeczki pieprzu 
2 ząbki czosnku

Wszystkie składniki wymieszałam w jednej miseczce i podgrzałam sos przez moment - dosłownie do momentu zagotowania - by smaki się lepiej połączyły. W tym momencie sos BBQ jest gotowy.
Idealnie będzie pasował też do zapiekanych ziemniaków - sprawdziłam :D
Tak oto wyglądał mój sos BBQ:

Muszę przyznaćm że smak wyszedł uderzająco podobny do sosów, które próbowałam w USA, więc śmiało możecie powiedzieć, że serwujecie amerykańskie bułki z barbecue ;)
By przygotować bułeczki wystarczy do sosu dodać mięso z indyka, czy z kurczaka pokrojone na drobne kawałeczki i wymieszać. Mięskiem wypełnić bułki i gotowe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz