sobota, 15 sierpnia 2015

Ciastko-kuleczki miętowo-rodzynkowe

Niektóre dopołudnia spędzam na wymyślaniu przepisów i w taki właśnie sposób powstały ciastko-kuleczki miętowo-rodzynkowe. Otworzyłam mój przepis na ciasteczka Oreo (możecie go podejrzeć w moim wcześniejszym wpisie Oreo Chocolate Cookies) i poddałam go modyfikacjom. 



Potrzebne składniki na około 15 sztuk:

1 1/8 szklanki maki pszennej
1/3 łyżeczki soli
½ łyżeczki sody oczyszczonej
20 gram cukru pudru = 2 łyżki
90 ml oleju (dałam 60 ml rzepakowego + 30 ml kokosowego)
2 ½ łyżki miodu
1 jajko½ czekolady miętowej pokrojonej w kostkę
½ szklanki rodzynek + 1/3 szklanki czerwonego wina
Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni i wykładamy blachę papierem do pieczenia.
Rodzynki zalewamy czerwonym winem i podgrzewamy. Rodzynki spęcznieją. Pozostawiamy je na 10 minut w winie i odcedzamy. Namoczenie rodzynek w winie nie jest koniecznością. Może sparzyć je wrzącą wodą.
Mieszamy suche składniki w jednej misce. W drugiej roztrzepujemy jajko z miodem oraz olejem. Łączymy suche składniki z mokrymi dodając odcedzone rodzynki i czekoladę. Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, układamy na blaszce minimalnie spłaszczając – bo chcemy uzyskać kulki. Jeśli chcemy płaskie ciasteczka, możemy brać większe ilości ciasta, formując mocno spłaszczone kulki. Zapełnioną ciastko-kulkami blachę wkładamy do piekarnika. 
Pieczemy około 10 minut, aż będą rumiane
Ciasteczka zabrałam ze sobą do pracy – zniknęły w kilka minut :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz