środa, 28 października 2015

Ciastowy pieróg faszerowany :D

Z racji tego, iż w zamrażarce czekało na swoją kolej przygotowane przeze mnie ciasto według przepisu, który opisałam tutaj: kruche ciasto,  postanowiłam je wykorzystać na danie obiadowe, które nazwałam  ciastowym pierogiem faszerowanym ;p


Mając gotowe ciasto, do przygotowania pozostał farsz: z kilku prostych, smacznych i niedrogich składników :)



 
Składniki na farsz: 
1 cebula
4 ząbki czosnku
250 gram pieczarek
1 czerwona papryka
200 gram łopatki wieprzowej mielonej
sól, pieprz, bazylia, oregano, papryka słodka



Cebulę drobno pokroiłam oraz przysmażyłam na maśle na złoty kolor, dodałam pieczarki oraz posiekany czosnek. Po 2-3 minutach dodałam paprykę pokrojoną w małe paseczki, przysmażałam kolejne 5 minut - aż warzywa będą miękkie. Gotowe warzywa przesypałam do miseczki i na tej samej patelni przysmażyłam mięso doprawiając je odrobiną pieprzu, soli, oregano, bazylii i papryki. Mięso przysmażam około 5-7 minut, od czasu do czasu mieszając. Mięso mieszamy z warzywami i farsz mamy gotowy :)

Schłodzone ciasto dzielimy na 2 lub 3 równe części (w zależności od tego jak duży pieróg chcemy uzyskać) i rozwałkowujemy, by ciasto przypominało koło ;) Na środek ciasta nakładamy farsz i sklejamy w pieróg, ciasto smarujemy po wierzchu roztrzepanym jajkiem. Pieczemy około 30-40 minut w 180 stopniach, aż będzie rumianie :)




2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      A najlepsze to, że można dać farsz jaki lubisz :) np. szpinak + feta + pomidory lub kurczak + warzywa itp :)
      często kombinuje z tego, co jest w lodówce, albo w zależności kto będzie jadło i co lubi :D

      Usuń