sobota, 19 września 2015

Ciasto borówkowe Wspaniałych Braci ;)

Od kilku dni przeżywam miłość kulinarną, można rzec miłość od pierwszego wejrzenia,
a może lepiej będzie pasowało: miłość od pierwszego obejrzenia... a mianowicie, kilka dni temu po raz pierwszy zobaczyłam brytyjski program The Fabulous Baker Brothers, w którym to bracia Tom i Henry przygotowują brytyjską kuchnię. Każdy z braci pichci swoją potrawę, która na końcu odcinka jest oceniana. Ponad to, Tom i Henry tworzą wspólne dania, jak np. w obejrzanym odcinku (tym "od pierwszego wejrzenia" ;D) przygotowali ciasto o wdzięcznej nazwie: King Alfred's Crown Cake. Niedługo czekałam, żeby ogarnąć przepis. Bracia (T&H) zrobili szałowe ciasto tortowe, z dekoracjami itp. Ja postanowiłam upiec w keksówce -  normalnie, codziennie, może nie po królewsku (?) :D



Potrzebne składniki:

  Ciasto:
20 dag borówek
30 + 200 dag cukru
200 gram + łyżka masła
4 jajka
200 gram mąki
kilka kropel olejku waniliowego
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli



Polewa:
100 gram białej czekolady
100 ml jogurtu naturalnego

Najpierw wyłożyłam sam spód keksówki papierem do pieczenia, całość formy (wraz z papierem) wysmarowałam masłem. Na dno foremki wysypujemy 30 dag cukru i równomiernie rozkładamy borówki. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.

Ucieramy masło (dobrze jeśli wcześniej wyciągniemy je z lodówki, by zmiękło) z cukrem na puszystą masę. Dodajemy po jednym jajku, cały czas ucierając. Jajka powinny być w temperaturze pokojowej, by w maśle nie powstały grudki. Do utartej masy dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, olejek i szczyptę soli. Całość mieszamy drewnianą łyżką. Masę wylewamy do przygotowanej wcześniej keksówki z borówkami.
Ciasto pieczemy około 35-45 minut w 180 stopniach. 

Upieczone i wystudzone ciasto wyciągamy z foremki. Bracia w swoim programie podali ciasto odwracając je "do góry nogami"  czyt. borówkami do góry. Moje ciasto nie wyszło płaskie, tylko z kopczykiem - wyrośnięte, dlatego zrezygnowałam z przewracania ciasta. Polałam je po wierzchu polewą i gotowe :)


Przygotowanie polewy:
Roztopiłam czekoladą w metalowej miseczce umieszczonej nad parą, dodając do niej jogurt. Polewa będzie gotowa, gdy czekolada całkowicie się rozpuści, a polewa nie będzie miała grudek. 


♥ ♥ ♥ ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz