środa, 23 września 2015

Muffinko-bułeczki a'la pizza

Pizzowe muffiny początkowo brzmiały dla mnie ekstremalnie, dlatego nazwałam je muffino-bułeczkami - mają wygląd muffinek, ale świetnie nadają się na śniadanie albo przekąskę. Można zabrać je ze sobą i zjeść na zimno, same lub z masłem albo delikatnie podgrzać w mikrofali.



Składniki na 9 sztuk:
1,5 szklanki mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
2 jajka
1/4 szklanki oleju
1 szklanka mleka
1/2 szklanki startego sera żółtego
6 oliwek (pokrojone na małe kawałeczki)
1/4 papryki czerwonej (pokrojone w drobną kostkę)
1 łyżeczka suszonego oregano
1 łyżeczka suszonej bazylii
słodka papryka 
Najpierw nagrzałam piekarnik do 190 stopni i przygotowałam foremki muffinowe.
Mąkę, proszek,sól, oregano i bazylię mieszamy w jednej misce. W drugiej roztrzepujemy jajka, olej i mleko. Dodajemy do masy ser. Do suchych składników dodajemy masę, mieszamy drewnianą łyżką do połączenia składników. Następnie wmieszałam paprykę i oliwki. Gotową masę nakładamy do foremek, do około 1/3 wysokości, nie więcej, ponieważ muffiny bardzo urosną. Po wierzchu posypujemy nasze muffino-bułeczki słodką papryką w proszku. Pieczemy około 20 minut w 190 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz