wtorek, 29 września 2015

Bądzmy zdrowi tej jesieni!

Zaczyna się okres jesienny, miejmy nadzieję pięknej złotej jesieni, kolorowych liści i słonecznych dni... ale niestety ostatnio mam wrażenie, że gdzie się nie ruszę, tam przeziębienia... Niestety i ja zaczęłam odczuwać tę gorszą strone jesieni, ale nie zamierzam poddać się żadnym paskudztwom. Nie chciałabym żebyście i Wy się poddali, dlatego podzielę się z Wami moimi naturalnymi sposobami na walkę z przeziębieniem i poprawę odporności. 



Są to sposoby, które na mnie działają i pomagają mi przetrwać okresy przeziębień. Jednak nie mam medycznego wykształcenia - porady są subiektywną opinią i jeśli dopadnie Was poważna choroba, nie lekceważcie jej i zasięgnijcie porady lekarskiej ;)

Poprawiacze odporności i sposoby na walkę z przeziębieniem:

1. Grzanka z czosnkiem: czosnek, jako naturalny antybiotyk jest idealnym rozwiązaniem na walkę z jesiennym przeziębieniem, ale nie czekajmy, aż złapie nas przeziębienie, bo jest to także środek uodparniający, bakteriobójczy, zawiera witaminy B1, B2, PP, C, A... Najzdrowszą wersją czosnku jest ten zjadany na surowo. Wybierając czosnek w sklepie, zawsze kupuję ten polski - jest aromatyczny i zdrowy. Możecie sami zrobić test i kupić polski i chiński - porównując smak, poznacie różnicę. A teraz "uodparniająca grzanka": grzankę z ulubionego pieczywa smarujemy masłem i posiekanym drobno czosnkiem. Kanapeczkę możecie zjadać z wędliną, czy serem, jeśli nie lubicie zjadać samego czosnku. Po takiej kuracji ucieka przeziębienie oraz wampiry ;p

2. Napar z imbiru: imbir jako kolejny uodparniacz, zwalcza przeziębienie oraz ból gardła. Co więcej, imbir pity regularnie podnosi ciśnienie krwi, dlatego polecany jest niskociśnieniowcom. Korzeń imbiru (około 3 cm) kroję w drobne kawałeczki i gotuję w około 400 ml wody,  dorzucając kilka kawałków kory cynamonu i 4 goździki. Całość gotuję pod przykryciem 10 minut. Napój powinien być dosyć ostry. Napar nalewam do kubka i dodaję łyżeczkę miodu oraz kilka plasterków cytryny. Ważne, żeby miód i cytrynę dodać po gotowaniu, inaczej stracą swoje właściwości. 

3. Syrop czosnkowy: pół szklanki miodu + pół szklanki soku z cytryny + główka czosnku przeciśnięta przez praskę. Wszystkie składniki mieszamy i tak przygotowany syrop możemy przechowywać w lodówce. Dla uodpornienia łyżkę lub dwie syropu pijemy na wieczór przed snem.

4. Len mielony - wspomaga trawienie oraz osłania ściany przewodu pokarmowego, co wpływa na poprawę naszej odporności. Jednak z tego powodu należy pamiętać, jeśli przyjmujemy jakieś inne witaminy, by zażywać je w kilkugodzinnym odstępie od czasu w którym wypijamy len, ponieważ osłaniając nasz organizm zmniejszy wchłanianie witamin. Len zazwyczaj piję rano, a ewentualne witamiy zażywam kilka godzin później. Łyżeczkę lnu mielonego zalewam wrzącą wodą (około pół kubka) i zostawiam pod przykryciem na 15 minut. Wypijam całość mikstury, zaparzony len ma śluzowatą konsystencję - trochę jak kisiel i nie ma określonego smaku. Dla nadania smaku możecie dodać odrobinę syropu malinowego czy wiśniowego. 

Szczegółowo opisane właściwości imbiru, lnu czy czosnku możecie znaleźć tu: czosneklenimbir.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz