piątek, 25 września 2015

Mój pierwszy... chleb :D

Wystarczyło oglądnąć pierwszy odcinek pierwszej serii wspomnianego przeze mnie programu "Fabulous Baker Brathers" (w poście o cieście: Ciasto Borówkowe) i zapragnęłam wręcz, upiec własny chlebek. Sposób w jaki Tom przekazuje przepepisy sprawia, że wydają się banalnie proste i robi to z taką pasją, że chce się piec ;)

I tak oto wygląda mój pierwszy w życiu samodzielny chleb :)




Żeby upiec własny chlebek nie potrzebujemy wiele:
560 gram mąki
10 gram drożdzy
300 ml wody
20 ml oleju
około 2 łyżeczki soli

Najpierw podgrzałam wodę i rozpuściłam w niej drożdże. Następnie na stolnicę wysypałam mąkę i sól. Powoli wlewając roztwór wodno-drożdżowy do mąki zaczęłam mieszać ciasto, w międzyczasie dodając do niego olej. Ciasto wyrabiałam około 15-20 minut, by było gładkie - jednak, by osiągnąć poziom Tom'a muszę jeszcze trochę poćwiczyć :) Wyrobione ciasto pozostawiłam w metalowym garnku do wyrośnięcia. 



Po godzinie ciasto przełożyłam do foremki w sposób jaki możecie zobaczyć w filmiku. Tym razem użyłam silikonewej foremki.



 Pozostawiłam ciasto do wyrośnięcia na kolejną godzinę.




Około 15 minut przed czasem pieczenia włączyłąm piekarnik, by zdążył się nagrzać do 240 stopni. Tuż przed włożeniem chleba do piekarnika, zrobiłam nacięcia na chlebku. Chleb piekł się 40 minut w 240 stopniach - grzałka górna i dolna. Po tym czasie wyciągnęłam chleb z piekarnika oraz foremki i pozostawiłam do wystudzenia. 

A tutaj filmik, jak Tom piecze chleb - warto oglądnąć, z nim chleb wyjdzie Wam super :D


Nie przejmujcie się brakiem kamienia do pieczenia - kamień to super sprawa, jednak poradziłam sobie bez niego, chociaż nie ukrywam, że "choruje na niego" i juz widzę jakie chleby, pizze i bułeczki, by były na kamienu :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz