piątek, 11 listopada 2016

Zdrowo bananowo-dyniowo

W tym roku z dynią chyba troszkę się nie pospieszyłam. Już listopad, a ja dopiero zaczynam dyniowe szaleństwo, chociaż dyni jeszcze nie brakuje na straganach, więc do dzieła :) i tak z dwóch całkiem pokaźnych dyń narobiłam 5 litrów puree - jak je zrobić zapraszam tutaj: KLIK. Jest dużo przyda się do wielu innych smakołyków, nie tylko do ciasteczka.

Macie ochotę na dosyć zdrowy deser, albo lekkie śniadanie?
Chlebek-ciasto bananowo-dyniowe idealnie do tego się nadaje. Nie jestem miłośniczką mega-słodkich ciast i kremów, jeśli macie podobnie jestem pewna, że ten keks Wam posmakuje...



Składniki:




suche:
- 1 1/2 szkl, mąki pszennej
- 1/2 szkl, mąki żytniej
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 2 łyżki cukru
- 1  łyżeczka imbiru

- 1 łyżeczka cynamonu

mokre:
- kilka kropel olejku waniliowego
- 3 banany
- 1/2 szkl. puree z dyni
- 1/2 szkl, miodu
- 1/3 szkl. mleka

W jednej misce mieszamy wszystkie suche składniki. W drugiej misce gnieciemy widelcem banany, dodajemy pozostałe składniki mokre i mieszamy łyżką do uzyskania jednolitej "papki". Wlewamy mokre do suchych i mieszamy wszystko do uzyskania jednolitego ciasta. Pieczemy w keksówce 9cmx32cm w 180 stopniach C przez 30 minut.
Po tym czasie wyłączyć piekarnik (nie otwierać go) i zostawić ciasto na jeszcze 10 minut.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz